tirsdag 14. januar 2014

Velkommen!

Hei og velkommen til vår blogg!

Jeg heter Nora Warholm Essahli, er 18 år gammel og går på videregående skole. Jeg er tidligere leder i Trondheim Rød Ungdom, der jeg har vært med i 5 år nå i januar. Engasjementet (og store deler av meningene) har jeg arvet fra min pappa Karim Essahli.
Pappa har vært engasjert palestinavenn i 40 år


Pappaen min er ikke som alle andre fedre. Han er fra Marokko, der han som ung drev med politisk arbeid, før han dro videre til Paris, og kom hit til Norge. Med seg i bagasjen hadde han en enorm mengde kunnskap og et kanskje enda større engasjement. Han er leder i LOs internasjonale utvalg i Trondheim. I tillegg er han kommunist på sin hals, men er ikke bundet av noe parti. 


Kjefter litt på SIAN

Vi fant ut at vi skulle lage en felles blogg, der vi skal skrive om politiske spørsmål som opptar oss. Tema som Midtøsten, nå særlig Syria og alltid Palestina, feminisme, ideologi, arbeidsliv, internasjonal politikk av ymse slag, rasisme, og mye annet vil prege denne bloggen.


På motdemonstrasjon mot Norwegian Defence League

Pappa har veldig solid kunnskap om mange store ideologer, historie, kultur, og mye annet, så jeg gleder meg veldig til å samarbeide med han. Vi kommer hovedsaklig til å skrive hver våre innlegg, men det kan hende vi at vi skriver noe sammen også. 

Det kan også hende, hvis pappa vil, at han skriver litt på fransk og arabisk også, eller at han oversetter interessante tekster til norsk og legger dem ut her. 

Håper dere vil følge oss! 

- Nora

2 kommentarer:

  1. Great. I am looking forward to reading your future posts. I am a friend of Heidi's (from high school), and I currently live in the United States. The perspective from here is clearly a bit different from the current vantage point for a Norwegian resident, but I do share your dad's communist tendencies, and I cannot wait to hear what he has to say.

    Best of luck with the blog.

    Anita E. Pascoe

    SvarSlett